Pediatric Associates of the NW Blogs

Erupții cutanate la Amoxicilină: Când este o adevărată alergie?

Este ora 2 dimineața și bebelușul dumneavoastră de 9 luni se trezește țipând. Este răcită de o săptămână, dar părea să se facă bine. Observați că se simte caldă, iar suspiciunile dvs. sunt confirmate atunci când termometrul indică 102. Îi dați o doză de Ibuprofen și sunați dimineața la cabinetul medical pentru o programare. După cum ați ghicit, este diagnosticată cu prima ei infecție a urechii și i se administrează Amoxicilină.

Încrezător că are un tratament pentru ea, îi dați cu conștiinciozitate medicamentul de două ori pe zi. Imaginați-vă surpriza dvs. când se trezește după ce a luat medicamentul timp de cinci zile cu o erupție pe tot corpul și îngrijorarea dvs. că are o reacție alergică. Sunați din nou la cabinet și, după ce vorbiți cu asistenta, vi se spune că, cel mai probabil, are o „erupție non-alergică de amoxicilină” și că ar trebui să continuați să îi dați amoxicilină copilului dumneavoastră. Deși ușurată că nu este vorba de o reacție alergică, tot nu sunteți sigură de continuarea administrării amoxicilinei.

Dacă acest lucru vă sună familiar, este pentru că 5-10% dintre copiii care iau Amoxicilină sau Augmentin vor dezvolta o erupție cutanată la un moment dat în timpul tratamentului. Majoritatea dintre acestea nu reprezintă o reacție alergică adevărată, iar majoritatea sunt cauzate de viruși. Deci, cum puteți face diferența?

O erupție cutanată non-alergică apărută în timpul tratamentului cu Amoxicilină sau Augmentin va:

  • Apare ca niște pete mici (mai puțin de ½ inch) de culoare roz răspândite într-un model simetric sau ca niște umflături roz ușor ridicate.
  • De obicei apar în ziua 5-7 de la începerea tratamentului cu Amoxicilină sau Augmentin, dar pot apărea în orice moment pe parcursul tratamentului. Apare întotdeauna pe piept, abdomen sau spate și implică de obicei fața, brațele și picioarele.
  • Diferă de urticarie în ceea ce privește aspectul (urticaria este întotdeauna în relief, provoacă mâncărimi și își schimbă localizarea.)
  • De obicei dispare în 3 zile, dar poate dura de la 1-6 zile.
  • Copilul dumneavoastră probabil că nu o va dezvolta data viitoare când va lua amoxicilină.
  • Cea mai bună parte? Nu este contagioasă, așa că se poate întoarce la școală!

Semnele de avertizare că este o reacție alergică adevărată ar fi apariția bruscă a erupției cutanate în decurs de două ore de la prima doză, orice dificultate de respirație sau de înghițire, urticarie sau o erupție cutanată cu mâncărimi foarte mari.

Ca și părintele din scenariul de mai sus, chiar dacă știți că nu este o reacție alergică, s-ar putea să vă simțiți totuși greșit să continuați să dați medicamentul. Există mai multe motive pentru care este mai bine să terminați tratamentul cu Amoxicilină decât să îl întrerupeți sau să treceți la un alt antibiotic

  1. Întreruperea tratamentului cu Amoxicilină sau Augmentin nu va face ca erupția să dispară mai repede.
  2. Puteți evita schimbarea cu un antibiotic cu spectru mai larg care poate să nu fie necesar și ar putea cauza alte probleme, cum ar fi diareea sau vărsăturile.
  3. Întreruperea medicației poate eticheta în mod incorect copilul dumneavoastră ca fiind alergic la familia de antibiotice penicilină, ceea ce ar limita alegerile viitoare de antibiotice.

Dacă copilul dumneavoastră ia Amoxicilină sau Augmentin și dezvoltă o erupție cutanată, vă recomandăm întotdeauna să sunați la cabinet pentru a putea trece în revistă simptomele copilului dumneavoastră. Este posibil să fie totuși necesar să veniți la noi dacă există ceva în legătură cu erupția care este îngrijorător sau care nu se potrivește cu o erupție non-alergică.

După ce ați citit blogul din această lună de pe site-ul Pediatric Associates of the Northwest, vă simțiți liniștit și decideți să terminați Amoxicilina. Erupția dispare într-adevăr după 3 zile, iar bebelușul dumneavoastră este din nou fericit, zâmbitor și în mișcare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.